De toekomst van Google Analytics

Google analyticus is niet meer weg te denken in de wereld van zoekmachine marketing. Marketeers die hun publiek beter willen begrijpen en hun marketingstrategie willen versterken, moeten weten hoe ze alle beschikbare gegevens in Google Analytics het beste kunnen gebruiken.

Google Analytics is van Google welke u kunt gebruiken om vrijwel alle activiteiten naar, op en van uw website te meten en inzichtelijk te maken. Het doel van dit product is om je een duidelijk beeld te geven van onder andere de bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergave. De kwaliteit van jouw zoekmachine marketing kan goed geanalyseerd worden door de verzamelde data via Analytics.

De nieuwe Analytics voegt AI-aangedreven inzichten toe, volgt gebruikers op verschillende apparaten en biedt gedetailleerdere datacontrole. De nieuwste versie van het webanalyseplatform van Google, genaamd Google Analytics 4, is nu beschikbaar. Het nieuwe property-type omvat uitgebreide voorspellende inzichten, diepere integratie met Google Ads, meetmogelijkheden voor verschillende apparaten en gedetailleerdere gegevensbedieningen.

De technologie wordt gebruikt om resultaten te voorspellen, zoals verlooppercentages en de potentiële inkomsten die een bedrijf zou kunnen verdienen aan een bepaald segment van klanten. Die inzichten kunnen marketeers helpen te anticiperen op acties die hun klanten in de toekomst kunnen ondernemen en zich te concentreren op doelgroepen met een hogere waarde.

Diepere doelgroepenintegratie met Google Ads. Voor de zoekmachine marketing kunnen marketeers doelgroepen van de bezoekers op internet en in de app opbouwen en behouden. Als een gebruiker zich heeft gekwalificeerd voor een doelgroeplijst vanwege een actie die op internet is ondernomen en van een lijst is verwijderd omdat hij bijvoorbeeld een aankoop heeft gedaan in de app, wordt de lijst automatisch bijgewerkt om de gebruiker te verwijderen zodat deze niet opnieuw getarget wordt met advertenties.

De nieuwe Google Analytics 4-eigenschap biedt een completer beeld over meerdere kanalen van de levenscyclus van de klant en zet die informatie in met voorspellende marketingfuncties, waardoor marketeers meer informatie en efficiënte manieren krijgen om op die inzichten te reageren. Met de nieuwe data kan je aanzienlijk jouw zoekmachine marketing versterken en waar nodig bijsturen.

Google Analytics 4 is de standaardoptie wanneer je een nieuwe property opzet. De vorige iteratie, Universal Analytics, blijft beschikbaar, maar Google raadt site-eigenaren aan beide propertytypen in te stellen en ze parallel uit te voeren. De ontwikkeling van nieuwe functies zal gericht zijn op GA4.